۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

زن در اسلام

پدیده ای به نام دین اسلام  در عربستان زمانی به وقوع پیوست که در کنار قبیله های پدر سالار ؛ قبایل مادر تبار هنوز درحال نفس کشیدن بود.و زنان بجز در بعضی موارد از احترام و قدرت بالایی برخوردار بودند.دست آورددین جدیدشاید به نوعی پایان دادن به این دوگانگی در آن دیار بود.بت هایی که محمد کمر به نابودیشان بست(اعراب آنان را می پرستیدند)اکثرن الاهه هایی از جنس زنان بودند!محمد با شکستن آنها و جایگزینی الله که از جنس مرد بود،در واقع جایگاه اجتماععی زنان را نابود کرد.خیلی از آیاتی که محمد ادعای نزول آنان از جانب الله را دارد در واقع برای تنزل جایگاه زنان در این منطقه بوده است.از جمله قانون زنا در مقابل آزادی جنسی زنان که از آنان سلب شد.و بر حاکمیت مرد بر جنس زن مهر تائید خورد.و یا درآیه هایی که در مورد حجاب زنان است به طور آشکار بیان کرده که زن به دلیل اغوا گری و فساد باید پوشیده بماند تا مبادا مردان به گناه بیفتند.(قدمی دیگر برای بهره کشی اززنان)!با نهادینه شدن پوشش  طی قرنها و دورانهای گوناگون این پوشش ایدئولوژیکی به شکل فرهنگ در آمد و نقش عمده ای را در خانه نشین کردن زنان و در نتیجه عدم کار آیی در فعالیتهای اجتماعی اعمال کرد.زن تبدیل به برده ی جنسی و ماشین تولید بچه شد...واینچنین به طور عمده در جوامع اسلامی زنان موجودات درجه دوم هستند.قوانینی مثل ارث؛سرپرستی کودکان،شهادت زنان،تمکین؛چند همسری..و ده ها مورد دیگر نشان دهنده ی این است که اسلام برای زنان بر خلاف ادعایی که دارد جز ذلت و اسارت چیزی به همراه نداشته است.

۴ نظر:

آرزو آگاه گفت...

دین اسلام در همه زمینه ها دچار تناقض و یاوه گویی است و یکی از این زمینه ها همین ادعای آنها برای عزت بخشی به زنان ولی در واقع تحقیر و به گوشه راندن زنان است.
دینی که همیشه در حال ریا و تزویر است

پریسا گفت...

من نمیدونستم بتها شکل زن بودند!!؟.ولی‌ دقیقا این موضوع واقعیت داره که زن جایگاه داشته و محمد اومده که این جایگاه رو ازشون بگیره.

صدف گفت...

چیستا جان مطلبت برای من هم مفید بود چون از بتهای شبیه زن خبر نداشتم.در مورد خدایان هندو این را میدانم ولی درمورد خدایان اعراب نه

تیوا گفت...

من نمیدونستم بتها شکل زن بودند!!؟.ولی‌ دقیقا این موضوع واقعیت داره که زن جایگاه داشته و محمد اومده که این جایگاه رو ازشون بگیره.

عرب‌ها، سه بت لات، منات و عزی را بنات‌الله الثلاثة یعنی سه دختر الله می‌نامیدند و آن سه را شفیعان خود نزد خدا می‌دانستند. قبیله قریش برای پرستش عزی، در حراض، پرسشتگاهی مانند کعبه ساخته بودند، که به آن سقام می‌گفتند. در قرآن، نام عزی در کنار دو بت مهم دیگر عرب، آمده‌است[۱] همچنین در روایت غرانیق، عزی و لات و منات، غرانیق‌العلی به معنی پرندگان آبی سرافراز نامیده شده‌اند. خالد پسر ولید، به دستور محمد، این بت را شکست