۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

با کشورم چه رفته است!

آغاز ِ خاطرات ِ من از توست آواز ِ غمگنانه ی اين دل، نيز
.ديشب که در گلوی گياه ِ من بار ِ دگر صدای تو گل داد دانستم:
تا خاک ِ من از زخم ِ دير ساله ی اهريمن خنياگر
ِ
خزان ِ درخت است من، همصدای سبز ِ تو خواهم ماند.

بگذار بر دريچه ی تاريک ماآهنگ ِ ماه نباشد
.بگذار چشمه ام از سنگلاخ ِ تيره ی اندوه بگذرد
.
شادابی ِ شکوفه ی آن آرزوی دور رؤيای نازنين ِ مرا رنگ می زند.

هر جا پرنده ای دل خسته ی کرشمه ی باغ است
هر جا دلی پژواک ِ تابناک ِ چراغ است
هرجا سپيده ای پيغام ِ روسفيدی ِ روز است آواز ِ ارغوان ِ تو جاری ست.

در جاری ِ هميشه ی آن جويبار ِ نورجان ِ من وُ جوانه ی شاداب ِ تو يکی ست.

ديشب ترا دوباره صدا کردم يعنی:
تاريکی ِ کرانه ی ما را، ستاره وار!بار ِ دگر ترانه ی شفاف ِ تو شکست
.
وقتی که از بلندی ِ جانت فرياد برکشيدی:
"با کشورم چه رفته ست!"
از سعید سلطانپور

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam baroon kojaee
nabodi hala ham yeyho 2ta 2ta matlab mizari
saeed soltanpoor hamon kargardane
??!!

مهدی گفت...

بار دگر ترنه شفاف تو را خواهم ساخت
وقتی که از بلندی جانم فریاد کشم :
دوباره خواهمت ساخت وطن .

زیبا بود . سبز باشی