۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

پرسیس کامباتا دختر پارسی


  پرسیس دختر جوان و زیبای پارسی هند در شهر بمبئی بدنیا آمدو با آنکه زندگی کوتاهی داشت اما خوش درخشید..او در سال 1965 در حالی که بسیار جوان بود به عنوان ملکه زیبایی هند به جهانیان معرفی شد و بدنبال آن وارد دنیای سینما.همچنین چند صباحی به عنوان مدل حرفه ای در نشریات مختلف فعالیت داشت.. مهمترین فیلمهایی که در آن ایفای نقش کرد فیلم دلتان بود که در آن موهای خود را از ته تراشید (نقش ستوان ایلیا)البته این فیلم بر خلاف پیش بینیها با موقعیت چندانی روبرو نشد.پرسیس در بعضی دیگر از نمایشهای تلویزیونی  آمریکایی ظاهر  و با استقبال تماشاگران آمریکایی روبرو شد. او در سال 1981 کتابی به اسم به غرور هند(coffe table) منتشرکرد و آنرا به مادر ترزا تقدیم  وقسمتی از حق تالیف کتاب را صرف امور خیریه کرد.پارسیس کامباتا عاقبت در  17 اوت 1998 ، بر اثر ایست قلبی در بیمارستان مارین واقع در شمال بمبئی هند از دنیا رفت.هنگام مرگ فقط 47 سال داشت..



منبع:

۸ نظر:

علیرضا گفت...

اینو از کجا پیدا کردی؟!
بهره بردم فراوان...

arash گفت...

merci kheyli mofid bood

انديشه گفت...

ببخشيد، منظور از پارسي ايراني بودن ايشان است يا نژاد پارسي؟

chista گفت...

پارسیان هند زرتشتیان ایرانی هستند که قرنها پیش مجبور شدند به سرزمین هند مهاجرت کنند...و به انها پارسی می گویند.هم نژاد پارسی دارند و هم ایرانی تبار هستند.

سامان گفت...

خیلی زیبا بود
ممنون از بابت مطلب

ناشناس گفت...

بابا پس میشه نتیجه گرفت گاندی هم پارس بوده. آخه از کجات در آوردی این پارسه؟ اصلا نژاد ایرانی ریشه از هند و اروپاییه نه برعکس عقده ای ها.

صدف گفت...

ناشناس گرامی،کاش شمابه خودت زحمت میدادین که لینک ویکیپیدیا را که پایین مطلب در همین لینک بالاترین ضمیمه شده است نگاهی کنید....چون در ویکی پیدیای دقیقا ذکر شده که ایشان پارسی است و من هم دقیقا این جمله ویکی پیدیا را گذاشتم برای خوانندگان.
Early life

Persis Khambatta, of Parsi heritage, was born in Bombay

به نقل از ویکی پیدیا
http://en.wikipedia.org/wiki/Persis_Khambatta

پریسا گفت...

چیستا جان سلام و درود.دلتنگم برات حسابی.
راستی ما ایرانیها در واقع هندی هستیم .باورت می شه در این سفر اخیرم با یک آلمانیهم صحبت شدیم و وقتی فهمید ایرانی هستیم گفت: به به ما برادریم چون ایرانیها و ژرمنها هندی هستند می دونستید؟ ما هم خندیدیم و گفتیم بله آریاییها در واقع پیش از ظهور زرتشت از اون منطقه کوچیده اند درسته؟ البته من در حد چند کتاب تاریخی اطلاعات دارم شما شاید بهتر بدونی